Befine

Schade melden

Wilt u een schade melden?
Schade oplopen is niet leuk. Of het nu een aanrijding in het verkeer is, een inbraak in uw huis of een diefstal van uw spullen. Om elke schademelding zorgvuldig en zo snel mogelijk af te kunnen handelen, werkt Befine samen met Nedasco. U wilt duidelijkheid over de afhandeling van uw schade. Dat spreekt voor zich. We hebben daarom de stappen van een schadeafhandeling hieronder opgesomd.

 


Stap 1: u meldt uw schade bij Befine.

Heeft u schade aan uw auto? Vult u dan het Europees schadeformulier in.
Let op: voordat u het formulier kunt invullen, moet u eerst het bestand opslaan.


Heeft u een overige schade? Vult u dan het Schadeaangifteformulier in.
Let op: voordat u het formulier kunt invullen, moet u eerst het bestand opslaan.

Stuur het formulier per e-mail naar info@befine.nl.
 

Telefonisch schade melden

Bel ons op telefoonnummer 033 - 33 02 600 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 17.00 uur)

Stap 2: Bij ontvangst van alle documenten ontvangt u van ons een ontvangstbevestiging. Zo weet u of alle informatie goed bij ons is binnengekomen.

Stap 3: Wij beoordelen uw informatie en kijken of het op basis van uw polisvoorwaarden zinvol is de schademelding door te zetten richting de maatschappij. Dit geeft geen garantie voor vergoeding van uw schade. De uiteindelijke beoordeling ligt bij de maatschappij.
Wilt u weten hoe snel u een reactie van ons mag verwachten?  Klik hier

Stap 4: De maatschappij geeft ons een terugkoppeling van de schademelding. Wij bewaken de voortgang van de schademelding bewaken bij de maatschappij. De uitkomsten van de schademelding van de maatschappij geven wij aan u door.
De maatschappij kan ons verschillende uitkomsten geven:

 

Bent u het niet eens over de uitkomst van de schade en wilt u een eigen deskundige in de arm nemen? Dan bent u gerechtigd om een eigen expert in te schakelen (contra-expert). Klik hier voor meer informatie over het inschakelen van een eigen schade-expert.

 

Wilt u weten hoe snel u een reactie van ons mag verwachten?
Befine wil u graag zo snel en zorgvuldig mogelijk van dienst zijn. U kunt een reactie binnen 10 werkdagen verwachten. Het kan zijn dat de maatschappij dingen moet uitzoeken om uw vraag goed te beantwoorden. In dat geval duurt het langer voordat u antwoord van ons krijgt. Als wij niet binnen 10 werkdagen een inhoudelijke reactie kunnen geven, laten wij u altijd weten wanneer u weer een reactie van ons kunt verwachten.


Wat doen wij met uw persoonsgegevens?
Wij kunnen uw schade- en verzekeringsgegevens vastleggen bij de Stichting CIS (Centraal Informatiesysteem Schade van in Nederland gevestigde verzekeringsmaatschappijen). Meer informatie en het privacyreglement vindt u op www.stichtingcis.nl.