Befine

Klanttevredenheid

Wij vinden het belangrijk om te weten hoe u onze dienstverlening heeft ervaren. Hier doen wij voortdurend onderzoek naar, zodat wij een goed beeld krijgen of u tevreden bent over onze service. Ieder jaar wordt door een extern bureau een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd om te meten wat we goed doen en waar we onze dienstverlening nog kunnen verbeteren.

Voor het klanttevredenheidsonderzoek van 2015 is specifiek gekeken naar de tevredenheid van klanten over:

Rapportcijfer
Het rapportcijfer dat klanten ons geven in 2015 is een 7,1.

Bereikbaarheid
66% van onze klanten geeft aan tevreden te zijn over onze telefonische bereikbaarheid. Bijna 57 % van de klanten is tevreden over onze responsetijd op e-mails en 55% is tevreden over de openings- en sluitingstijden.

Communicatie
Klanten van Befine vinden de schriftelijke communicatie relevant (65%), overzichtelijk (66%) en begrijpelijk (64%). Over het getoonde begrip tijdens de telefonische communicatie is 62% tevreden, 63% vindt het antwoord op de vraag duidelijk, 60% vindt de beantwoording van de vraag snel en 67% voelt zich klantvriendelijk geholpen.

Schadeclaimafhandeling
Klanten die bij Befine een schadeclaim hebben ingediend zijn het meest tevreden over de wijze waarop ze over de status zijn geïnformeerd (60%). Het minst tevreden zijn ze over de uitkomst van de schadeclaim (55%) en de snelheid van de schadeclaimafhandeling (52%).

De resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek 2015 vindt u hier: Klanttevredenheidsonderzoek Particulier Schade 2015. We willen degenen die hebben meegedaan aan dit onderzoek hartelijk bedanken dat ze de tijd hebben genomen om de vragenlijst in te vullen.

We nemen maatregelen om ons nog verder te verbeteren
Met behulp van het klanttevredenheidsonderzoek hebben wij inzicht gekregen in de klanttevredenheid. Befine blijft werken aan zaken die positief zijn beoordeeld op het gebied van bereikbaarheid, telefonische- schriftelijke communicatie en andere zaken die te maken hebben met klantgerichtheid. Naast het klanttevredenheidsonderzoek heeft u ook de mogelijkheid om een reactie te geven op advieskeuze. Op deze manier kunnen we doorlopend en snel de dienstverlening verbeteren.
 

Concrete verbeteringen
We hebben onze dienstverlening naar aanleiding van het klanttevredenheidsonderzoek verbeterd door teksten te herschrijven van Befine. Ook monitoren we de telefoontjes om onnodige telefoontjes te voorkomen. Om de klanttevredenheid in geval van een schade te verhogen regelen wij voor u een contra-expertise. Verder is Befine gestart met het geven van trainingen en coaching van onze medewerkers.